2021 m. birželio 12 d., šeštadienis

Laikrodžių pardavimai ir klientų segmentai

Laikrodžių rinka yra viena iš įdomesnių, nes turi labai aukštą konkurenciją, labai nusistovėjusias kainas, gana nemažą pelningumą, technologinį barjerą įėjimui ir kartu labiausiai priklauso nuo sukurto ilgalaikio įspūdžio vartotojui.

Ryški čia rinka tuo, kad nors akcentuojamos technologijos, jos išties nieko nelemia, o lemia tik tų technologijų supratimas, vertinimas, įsivaizdavimas, percepcija.

Segmentai, iš esmės tokie, padalinami pagal geografinius kilmės šalių pjūvius.

  • Japoniški laikrodžiai
  • Šveicariški laikrodžiai
  • Kiniški laikrodžiai
  • Senųjų Europos šalių (Austrija, Italija, Prancūzija) laikrodžiai
  • Rusiški laikrodžiai
  • Neaiškios kilmės laikrodžiai

Antras laikrodžių pjūvis - pagal kitus brendus, labiau veikiantis nepatyrusius pirkėjus:

  • Vakarietiški madų brendai (prekių ženklai)
  • Klasikiniai laikrodžių brendai
  • Mitologiniai brendai (rusiški ir pan.)
  • Noname brendai
Trečias pjūvis - technologinis:
  • Mechaniniai
  • Kvarciniai
  • Elektroniniai
  • Išmanieji
Ketvirtas pjūvis - įvaizdinis:
  • Sportiniai/rekreaciniai (padidinto atsparumo dizainai)
  • Kostiuminiai (daugiausiai klasikinio dizaino)
  • Papuošalų tipo (gražesni, dažniau būdinga moteriškiems)
Vien sudėjus šiuos keturis pjūvius, galima gauti beveik neribotą kiekį kombinacijų, pvz.:
  • Vakarietiškų madų brendas kostiumams, su šveicariška kvarcine mechanika
  • Neaiškios kilmės elektroninis plastmasinių papuošalų tipo
  • Rusiškas mechaninis "Komandirskije"
  • Klasikinis kostiuminis Seiko ar Casio
  • Klasikinis sportinio tipo Rolex ar Swiss Military
Ir taip toliau, ir taip toliau.

Kiekvienas iš tų faktorių duoda sudedamąją kainai, tad gana panašių savybių ir išvaizdos laikrodžiai pagal kainą gali skirtis 1000 kartų ar netgi daugiau - nuo kelis eurus kainuojančių kinietiškų kvarcinių iki prabagiausių šveicariškų laikrodžių modelių.

Nagrinėjant visą laikrodžių rinką, pasimato, kad joje lemia ne techninės charakteristikos, o grynai pirkėjų segmentacija, o nusitaikius į vieną pirkėjų segmentą pagal laikrodžius, galima nustatyti ir kokias kitas prekes jis pirks, atitinkamai, organizuoti ir kitų prekių pardavimus.

Komentarų nėra: