Kai temperatūra viršija 25 laipsnius, alaus, gaiviųjų gėrimų ir ledų pardavimai net ne šiaip didėja ir auga, o tiesiog šauna į viršų. Ir štai tada būna tie reti atvejai, kai firmos parduoda viską, tiesiog visiškai viską. Susidaro prekių deficitas, o tada jau ima strigti logistika, sandėliai ir gamyba.
Tai ryškiausias sezoniškumas, kai vasarą gaivinantys produktai pradedami šluoti nuo parduotuvių lentynų.
Sandėliai nespėja paskui užsakymus, mašinos, logistika nespėja vežti į supermarketus, sueprmarketai ištuštėja, paskui ištuštėja ir didmenininkų sandėliai, o galų gale ištuštėja ir gamyklų sandėliai.
Ir tai reiškia, kad apribojimas tokiais momentais pasislena nuo galutinių pardavimų taško į gamybos tašką.
Vaisvandenių, gaiviųjų gėrimų, mineralinio vandens gamyboje situacija dar nėra labai prasta: čia tiesiog svarbu, kad būtų geras geriamojo vandens tiekimas. Vaisvandeniai, gaivieji gėrimai - visi gaminami tiesiog sirupą pridedant į geriamąjį vandenį. Mineralinis vanduo - tai paprastai būna išvis paprastas geriamasis vanduo, kur nieko netgi pridėti nereikia, pakanka tik išpilstyti.
Tai reiškia, kad svarbu tik, kad išpilstymo linija veiktų pakankamai greitai. Bet tokiu oru net ir išpilstymo linijos pakankamai greitai neveikia.
Gudresniems nealkoholinių gėrimų gamintojams tas vasaros pakilimas gerai žinomas, tad jie prigamina gėrimų iš anksto, dar balandžio-gegužės mėnesiais, užpildydami sandėlius tiek, kiek tik gali. Net ir tokiu atveju kartais vasara būna tokia, kad sandėliai ištuštėja jau birželį. Ir netgi pas atsargiausius liepą-rugpjūtį neretai kyla pajėgumų deficitas.
Dar blogiau būna alaus gamintojams: alus ilgai stovėti negali, o jo gamyba trunka ilgai, nes išrūgsta alus ne per valandas, o per savaites.
Bet kad ir kokios būtų bėdos gamybos, tiekimo, sandėlio, logistikos procesuose, gaivinančių gėrimų gamintojai džiaugiasi, nes pardavimai išauga ir atperka viską. Paprasčiausia oro temperatūra suveikia kaip pati galingiausia pardavimų didinimo priemonė.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą